09 februari 2010

boerderijtje spelen

Tot mijn schrik zie ik dat het al tegen achten is en dat ik nog niet eens aan mijn plannen voor vanavond ben begonnen. Dat komt omdat ik sinds gisteren boerin ben. Ik draag de verantwoordelijkheid over een paar velden met groenten (sojabonen, tarwe, pompoen en aardbeien). Bovendien heb ik de zorg voor wat kippen, een kalf en een roze koe die ik van mijn zoon - die ook boer is - voor Valentijnsdag heb gekregen. Daarnaast help ik een paar van mijn buren om hun stukjes land te bemesten, eieren te rapen en vogels te verschrikken. Daar heb je je handen vol aan.

Klaarblijkelijk wist iedereen al van het bestaan van Farmville, behalve ik. Maar sinds mijn zoon me in deze wonderlijke wereld heeft geïntroduceerd ben ik verkocht. Ik houd normaal niet van internetspelletjes, vooral omdat ik een hekel heb aan schieten, stelen, racen, vechten en ander laakbaar gedrag wat in veel (het merendeel?) van dergelijke spelletjes lijkt te worden aangemoedigd.

Farmville is anders. Ik heb sinds gisteren een virtueel stukje land, waar ik vee kan houden (zelfs pinguïns!), bomen kan laten groeien, groenten kan oogsten en een prachtige boerderij kan bouwen. Het uit de brand helpen van buren op aangrenzende landjes door ze te helpen bij hun klusjes levert me extra vriendelijkheidspunten op. Het sturen van kadootjes naar collega-boeren wordt aangemoedigd en levert je steevast zelf ook wat leuke verrassingen op, of zelfs een lintje.

Farmville is een vriendelijke wereld waar je door te delen, elkaar kadootjes te gunnen en goed voor je omgeving te zorgen carrière kunt maken. Het nieuwtje zal er ongetwijfeld van af gaan, maar op dit moment zou ik er best een tijdje in real life willen wonen. Samen met mijn roze koe en mijn pinguïn.

1 opmerking:

  1. We offer loans with 3%,we offer Debt consolidation loans, business loan, Private loan,car loans, hotel loans, student loan, personal loan Home Refinancing Loans,For more details Email: ( trustenquiry05@gmail.com )
    ----------------------------------------------------------------------------
    Wij bieden leningen met 3%, bieden wij schuld consolidatie leningen, business lening, persoonlijke lening, autoleningen, hotel leningen, student lening, persoonlijke lening Home herfinancieren leningen, voor meer informatie Email: (trustenquiry05@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen