19 december 2009

tuin




Mijn tuin is erg egelvriendelijk. Er is maar één probleem: ik woon in de stad en er zijn hier geen egels. De tuin zou daarom zomaar de indruk kunnen wekken rommelig en onverzorgd te zijn, maar dat bestrijd ik vurig. Persoonlijk vind ik namelijk een tuin waarin zaaddozen in de winter als decoratie mogen blijven staan, waar verkleurd blad als een dekentje voor de bollen mag blijven liggen en wuivend vergeeld gras structuur aanbrengt een lust voor het oog. Betonnen stadstuinen met strakke lijnen zijn er al genoeg. En alle vogels uit de wijde omgeving lijken dezelfde mening toegedaan.




De eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze foto's van vorige week zijn. Op dit moment is mijn tuin bedekt met een laag sneeuw. Maar niet van de fotogenieke soort; meer het modderige, kinderen-met-blubberlaarzen-hebben-in-tuin-liggen-rollen soort sneeuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten