28 december 2009

10 dingen uitdaging - week 6

Het is alweer even terug, maar het is gelukt: wederom tien dingen bij elkaar gescharreld! Vorige week moesten onder meer mijn kruidenkastje, de kledingkast en de voorraad verzorgingsartikelen er aan geloven.

De oogst bestaat onder andere uit kruiden die ver over de datum zijn; met name exotische dippertjes uit oude kerstpakketten. Omdat we de komende tijd logees krijgen die een paar dagen in ons huis bivakkeren wilde ik graag wat extra kastruimte in de slaapkamer creëren en dat is gelukt!

De oogst:
- een paar kruidenmengsels met als uiterste houdbaarheidsdatum 2004 en 2006. Weggegooid.
- wat overtollige kerstspullen. Meegegeven aan school, wat beschadigd is weggegooid.
- vergeten kleding: een appelgroen vest (erg synthetisch, heeft nooit lekker gezeten), een te klein hemdje (te heet gewassen), een spijkerbroek in wortelmodel (jaren '80). Textielbak.
- kinderkleding die te versleten is om nog een doel te dienen. Weggegooid.
- een carnavalspak van mijn zoon van ongeveer 4 maten geleden. Marktplaats.
- oude wasmachine die nog in de garage stond. Marktplaats.
- een paar onduidelijke, oude cosmeticaproducten: gezichtscrème van minstens 3 jaar oud, onbekende shampoo, monstertjes van de drogist ver over de datum. Bleken in mijn kledingkast te liggen. Weggegooid.
- een spel voor beginnende lezertjes. Marktplaats.
- de hamsterkooi van wijlen Hummer. Geen voornemens tot een nieuwe hamster, dus: Marktplaats.

Alhoewel de intervals van mijn 10-dingen-uitdaging steeds langer worden, blijf ik dapper doorgaan in 2010. Mijn huis is dit jaar al zo leeg geworden dat we één kast hebben kunnen verkopen! Daarnaast hebben Marktplaats en Bol.com ons dit jaar enkele honderden euro's opgeleverd en ook dat is natuurlijk mooi meegenomen.

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt mij een erg goed voornemen voor 2010
    2010=10 dingen weg per week
    Ik hoop dat dat mij gaat lukken
    Ik ga 'gewoon' je voorbeeld volgen
    groet Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je blog begin van deze maand gevonden. En lees graag je berichtjes. Ik wil deze uitdaging;10 dingen per laten we in mijn geval zeggen per maand weg doen. Ik heb overigens je blog op mijn blog (met Jet op de fiets.blogspot.com) gezet...ik hoop dat je dat goed vindt?? groetjes Angela (ps ik ga ook het wasmiddelrecept,zij het aangepast,uitproberen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Carolien: Succes, het cliché blijkt waar: ruimte in je huis schept écht ruimte in je hoofd.

    @Angela: Tuurlijk vind ik dat goed! Kom meteen even bij je kijken. En ik ben benieuwd naar je aanpassing van het wasmiddel. Alle tips zijn welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of je nu 10 dingen of 1 ding weggooit, ik vind het al knap dat je goed bezig bent met 'ontspullen'. Zo'n streven is alleen maar goed! Ga zo door! Ik kan er nog van leren...

    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen