05 augustus 2009

revalideren

Drie hele weken rust houden en zes maanden revalideren. Mijn linkerarm staat buiten spel, mijn energieniveau is laag, ik heb pijn. En dat gooit veel van mijn plannen in de war. Mijn geplande yoga-opleiding zal met 6 maanden revalidatie in 't vooruitzicht niet gaan lukken en ook de opleiding gebarentaal, waar ik me erg op verheug, zal misschien komen te vervallen. Hoe haal ik uit deze weken de kracht en bezinning die ik nodig heb? Hoe buig ik het om tot iets positiefs, een leerproces?

Een paar voornemens:

  • Ik ontwikkel mijn rechterzijde zo goed mogelijk door wat mogelijk is toch nog zelfstandig op te pakken.

  • Ik lees boeken over mindfulness en meditatie om weer een goede start te maken met mijn meditatie-oefeningen.

  • Ik leef zo gezond mogelijk om mijn herstel te bevorderen: geen koffie of alcohol, veel groenten en fruit uit eigen tuin, af en toe vis voor extra bouwstoffen. Elke dag een wandeling in de frisse lucht en mijn gewicht op peil houden.

  • Ik doe elke dag iets wat ik al langer wilde doen (bijvoorbeeld:groenten inmaken of jam maken, een boek lezen dat al lang ligt).

  • Ik geef me over aan wat er komt en probeer niets te forceren. Moeten schrap ik uit mijn woordenboek. Ik luister naar mijn gevoel. Genoeg is genoeg.

  • Ik schrijf over de inzichten die dit proces mij brengt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten